Wil je meer info over Sectorale Akkoorden 2023-2024 Meer info

Bouwbedrijf Denys & Accuria: een fijne samenwerking

Grote tevredenheid bij bouwfirma Denys over de samenwerking met Accuria

Een gelukkig toeval zorgde ervoor dat bouwfirma Denys en sociaal secretariaat Accuria begin 2024 een samenwerking aangingen.  De persoonlijke benadering viel al snel in de smaak, bevestigt HR-verantwoordelijke Aeke Van Den Broeke.  “De aanpak van Accuria is héél persoonlijk, warm en klantgericht.  Exact wat wij zoeken in onze partner.”

Al meer dan honderd jaar is het Gentse bedrijf Denys gespecialiseerd in complexe bouwprojecten.  De firma is onder meer thuis in constructies voor drinkwatervoorziening, waterzuivering en hogedruktransportleidingen.  Complexe materie dus en dat geldt ook voor hun personeelsadministratie.  Met circa 1.200 werknemers is Denys dan ook een grote speler in de sector.

Sinds januari 2024 gaat Denys in zee met Accuria als sociaal secretariaat.  Een overstap waar Aeke Van Den Broeke, actief als Chief People Officer, nog geen seconde spijt van had.  “Wij hebben in eerste instantie met verschillende potentiële partners gesproken”, vertelt Aeke.  “De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat wij niet meteen bij Accuria uitkwamen, maar eerder bij de grotere en bekendere spelers op de markt.  Geheel onterecht, zo blijkt nu.  Gelukkig hebben we bij Denys een collega die vroeger nog bij Accuria werkte en ons wees op de kwaliteiten van hun team.”


De voordelen van een kleiner sociaal secretariaat

“Met Denys zijn we nu een van de grootste bedrijven die bij Accuria zijn aangesloten, maar het is duidelijk dat ze het perfect aankunnen.  Het feit dat zij nog relatief kleinschalig zijn, ondervinden wij zelfs als een grote meerwaarde.  Zo zijn onze vaste contactpersonen Jill en Sara, maar het is merkbaar dat alle collega’s onderling goed overleggen.  Bij grote kantoren moet je telkens opnieuw je verhaal doen, bij Accuria is daar geen sprake van.  Als wij bijvoorbeeld contact hebben met legal advisor Katty, dan is zij meteen helemaal mee.”

Accuria gaat er prat op dat de klanten niet zomaar een nummer zijn en zo voelt Aeke het ook zelf aan.  “Hun aanpak is net héél persoonlijk, warm en klantgericht.  Exact hetgeen wij zoeken in een partner”, klinkt het enthousiast.  “Jill is verschillende keren hier ter plaatse geweest om samen de payroll te overlopen op grote schermen.  Door die intense samenwerking kunnen we ook heel transparant met elkaar communiceren.  In het verleden heb ik nog gezien dat bepaalde werkpunten werden verhuld of ontkend, waardoor kostbare tijd verloren gaat.  Bij Accuria denken ze écht mee en gaan ze meteen aan de slag met feedback.  Steeds met het oog op het best mogelijke resultaat. Het klinkt misschien wat zweverig, maar als klant krijg ik oprecht het gevoel dat ons bedrijf hen nauw aan het hart ligt.”


Flexibele samenwerking met proactief advies

Voor een groot bedrijf als Denys is het best een grote klus om alle dossiers over te hevelen naar een nieuw sociaal secretariaat.  Bovendien waren er in de eerste maanden meteen enkele ingrijpende wijzigingen.  “De overstap naar Accuria was een gedeelde inspanning, waarbij we hun ondersteuning sterk apprecieerden”, aldus Aeke.  “Daarna namen wij ook nog een nieuw ERP-systeem in gebruik én een nieuw systeem voor de tijdsregistratie.  Dat is heel wat, maar nooit was er bij Accuria enige aarzeling.  Al die stappen zijn heel vlot verlopen, mede door hun flexibiliteit.”

“Nog een belangrijke troef, is de ervaring van Accuria in de bouwsector.  Elke sector heeft zijn specifieke wetgeving.  Zoals de regeling voor overuren, om maar één concreet voorbeeld te noemen.  Dankzij hun ervaring kunnen ze ons hierin proactief advies geven.  Een ander pluspunt is hun duidelijke en overzichtelijke rapporteringstool.  Daarin zie je verschillende parameters per medewerker in één oogopslag.  Dat is niet alleen handig, maar ook verplicht in het kader van de Europese ESG-wetgeving.  Al die factoren samen zorgen ervoor dat ik een samenwerking met Accuria alleen maar kan aanbevelen bij anderen.